Skip to content

Zvládanie konfliktov a cesta k duševnej pohode [Inovačné vzdelávanie]

Inovačné vzdelávanie leták (1200 x 1200 px) (1 920 x 1 080 px) (3)
00
dní
00
hodín
00
minút
00
sekúnd
Podujatie sa už uskutočnilo.

O podujatí

CHARAKTERISTIKA PROGRAMU:

Naše inovačné vzdelávanie je zamerané na rôzne aspekty osobného a profesionálneho rozvoja pedagógov. Obsahuje témy ako sebapoznanie, sebarozvoj či práca s vlastnými zdrojmi, cez ktoré formou zážitkového učenia a sebareflexie prispieva k rozvoju duševného zdravia, predchádzaniu a riešeniu náročných situácií a konfliktov.

Program je obsiahnutý v 50 hodinách aktívnej práce zameranej na jednotlivé témy.  Spoločné online stretnutia sú doplnené samostatnými sebapoznávacími a sebarozvojovými aktivitami tak, aby absolventi programu získali príležitosť na reflexiu a skutočnú aplikáciu získaných poznatkov do praxe. Zároveň budú takto podporovaní počas nadobúdania nových kompetencií a sprevádzaní pri príprave portfólia. Účastníci budú mať taktiež možnosť individuálnej konzultácie s lektorkou. Program je pripravený tak, aby cez pozitívne vzťahy medzi účastníkmi a školiteľmi vytvoril bezpečné prostredie pre rozvoj pedagógov.  

CIELE VZDELÁVANIA:

  • Inovatívnym prístupom, s využitím sebareflexie a zážitkového učenia, prehĺbiť znalosti z oblasti duševnej pohody, vývinovej a sociálnej psychológie, ktoré sú potrebné pre úspešnú prácu v škole.
  • Formou interakcie inovovať a zdokonaľovať profesijné kompetencie v riešení a v prevencií vzniku konfliktných situácií s dôrazom na duševné zdravie v školskom prostredí.
  • Preniesť najnovšie poznatky a skúsenosti z didaktiky a psychológie do vzdelávacieho procesu cez rozšírenie vedomostí a podporu zdravej a efektívnej komunikácie a rozvoj emocionálnej inteligencie pri práci so žiakmi.
  • Rozvíjať sociálno-komunikačné schopnosti pedagogických pracovníkov a cez aktívne trénovanie ich aplikácie v praxi prispieť k zlepšeniu celkového pocitu pohody na škole.
  • Osvojenie si inovatívnych metód sebarozvoja v oblasti emocionálnej inteligencie, pre zlepšenie pocitu vlastnej spokojnosti v práci.

PROFIL ABSOLVENTA:

Zlepšenie interakcie so študentami

  • Zručnosti v oblasti identifikácie individuálnych potrieb a vývinových charakteristík žiakov.
  • Lepšie porozumenie a zhodnotenie psychologických a sociálnych faktorov ovplyvňujúcich učenie sa žiakov.
  • Aplikovanie metód a prístupov prispievajúcich k individuálnemu napredovaniu a úspechu žiakov.

Kontinuálny samostatný rozvoj

  • Rozšírenie vedomostí o metódach sebarozvoja a využívanie sebareflexie pre osobnostný a profesionálny rast.

Interakcia v skupine alebo triede

  • Osvojenie si stratégii v predchádzaní a prípadnom riešení konfliktov v triede s dôrazom na starostlivosť o duševné zdravie.
  • Schopnosť využiť prvky mediácie, koučingu a mentoringu na podporu efektívnej komunikácie a rozvoja emočnej inteligencie v triede.
  • Využívanie interakcie so žiakmi a kolegami pre prehĺbenie emocionálnej inteligencie, a vedieť tak pozitívne ovplyvniť rozvoj sociálno-komunikačných kompetencií študentov aj pedagogických zamestnancov .

Osnova vzdelávania

DátumČasNázov témyForma
24.1.202515:00 – 18:00Úvodné stretnutieonline stretnutie
25.1.20259:00 – 16:00Sebapoznaniespoločné online stretnutie + samostatná práca na zadaných úlohách
8.2.20259:00 – 16:00Ja v kontexte školského prostrediaspoločné online stretnutie + samostatná práca na zadaných úlohách
22.2.20259:00 – 16:00Moje zdroje na ceste k duševnej pohodespoločné online stretnutie + samostatná práca na zadaných úlohách
8.3.20259:00 – 16:00Sebarozvoj a zvládanie náročných situáciíspoločné online stretnutie + samostatná práca na zadaných úlohách
22.3.20259:00 – 14:00Záverečné stretnutieonline stretnutie + hodnotenie

Lektor podujatia

MA, Lenka Janík Blašková, PhD., CPsychol.
Lenka je psychologička, výchovná poradkyňa a lektorka. V zahraničí pôsobila ako vysokoškolská pedagogička a výskumníčka na univerzite v Cambridge a v Exeteri. Vyštudovala odbor psychológia vzdelávania na Univerzite v Cambridge, výchovné poradenstvo na University College Cork, vzťahy s verejnosťou a obchodný manažment na Cork Institute of Technology a City University of Seattle. Na Slovensku vedie výskum o osobnostnom a sociálnom rozvoji učiteľov, v spolupráci s ktorými pripravila a otestovala školiaci program založený na zážitkovom učení. Aktuálne skúma ako zavádzanie nových zručností do učiteľskej praxe môže zlepšiť duševnú pohodu na školách. Zaujíma sa o témy vzťahov, duševného zdravia, sebarozvoja, a sociálnej inklúzie.

Ing. Adela Kasalová
Adela je mediátorka, venujúca sa firemnej mediácii, riešeniu konfliktov a starostlivosti o zamestnancov vo firemnom prostredí. Vyštudovala ekonómiu, absolvovala vzdelávanie v oblasti psychológie so zameraním na rozvoj zručností v práci s jednotlivcami a skupinami. Je koučkou a konzultantkou psychometrických nájstrojov.

Mgr. Bc. Zuzana Raková
Zuzana vyštudovala špeciálnu pedagogiku a ukončuje štúdium psychológie. Pôsobila ako učiteľka na škole pre žiakov s intelektovým nadaním, a tiež ako poradkyňa na internetovej poradni IPčko. V súčasnosti sa venuje predovšetkým aplikácií psychologických poznatkov do každodenného života u rôznych vekových skupín, a tiež vzdelávaniu a rozvoju učiteľov.

Mapa miesta podujatia