CHARAKTERISTIKA PROGRAMU:
Naše inovačné vzdelávanie je zamerané na rôzne aspekty osobného a profesionálneho rozvoja pedagógov. Obsahuje témy ako sebapoznanie, sebarozvoj či práca s vlastnými zdrojmi, cez ktoré formou zážitkového učenia a sebareflexie prispieva k rozvoju duševného zdravia, predchádzaniu a riešeniu náročných situácií a konfliktov.
Program je obsiahnutý v 50 hodinách aktívnej práce zameranej na jednotlivé témy. Spoločné online stretnutia sú doplnené samostatnými sebapoznávacími a sebarozvojovými aktivitami tak, aby absolventi programu získali príležitosť na reflexiu a skutočnú aplikáciu získaných poznatkov do praxe. Zároveň budú takto podporovaní počas nadobúdania nových kompetencií a sprevádzaní pri príprave portfólia. Účastníci budú mať taktiež možnosť individuálnej konzultácie s lektorkou. Program je pripravený tak, aby cez pozitívne vzťahy medzi účastníkmi a školiteľmi vytvoril bezpečné prostredie pre rozvoj pedagógov.
CIELE VZDELÁVANIA:
- Inovatívnym prístupom, s využitím sebareflexie a zážitkového učenia, prehĺbiť znalosti z oblasti duševnej pohody, vývinovej a sociálnej psychológie, ktoré sú potrebné pre úspešnú prácu v škole.
- Formou interakcie inovovať a zdokonaľovať profesijné kompetencie v riešení a v prevencií vzniku konfliktných situácií s dôrazom na duševné zdravie v školskom prostredí.
- Preniesť najnovšie poznatky a skúsenosti z didaktiky a psychológie do vzdelávacieho procesu cez rozšírenie vedomostí a podporu zdravej a efektívnej komunikácie a rozvoj emocionálnej inteligencie pri práci so žiakmi.
- Rozvíjať sociálno-komunikačné schopnosti pedagogických pracovníkov a cez aktívne trénovanie ich aplikácie v praxi prispieť k zlepšeniu celkového pocitu pohody na škole.
- Osvojenie si inovatívnych metód sebarozvoja v oblasti emocionálnej inteligencie, pre zlepšenie pocitu vlastnej spokojnosti v práci.
PROFIL ABSOLVENTA:
Zlepšenie interakcie so študentami
- Zručnosti v oblasti identifikácie individuálnych potrieb a vývinových charakteristík žiakov.
- Lepšie porozumenie a zhodnotenie psychologických a sociálnych faktorov ovplyvňujúcich učenie sa žiakov.
- Aplikovanie metód a prístupov prispievajúcich k individuálnemu napredovaniu a úspechu žiakov.
Kontinuálny samostatný rozvoj
- Rozšírenie vedomostí o metódach sebarozvoja a využívanie sebareflexie pre osobnostný a profesionálny rast.
Interakcia v skupine alebo triede
- Osvojenie si stratégii v predchádzaní a prípadnom riešení konfliktov v triede s dôrazom na starostlivosť o duševné zdravie.
- Schopnosť využiť prvky mediácie, koučingu a mentoringu na podporu efektívnej komunikácie a rozvoja emočnej inteligencie v triede.
- Využívanie interakcie so žiakmi a kolegami pre prehĺbenie emocionálnej inteligencie, a vedieť tak pozitívne ovplyvniť rozvoj sociálno-komunikačných kompetencií študentov aj pedagogických zamestnancov .