Skip to content

Zvládanie konfliktov a cesta k duševnej pohode [Inovačné vzdelávanie]

Inovačné vzdelávanie leták (1200 x 1200 px) (1 920 x 1 080 px) (3)
00
dní
00
hodín
00
minút
00
sekúnd
Podujatie sa už uskutočnilo.

O podujatí

CHARAKTERISTIKA PROGRAMU:

Naše inovačné vzdelávanie je zamerané na rôzne aspekty osobného a profesionálneho rozvoja pedagógov. Obsahuje témy ako sebapoznanie, sebarozvoj či práca s vlastnými zdrojmi, cez ktoré formou zážitkového učenia a sebareflexie prispieva k rozvoju duševného zdravia, predchádzaniu a riešeniu náročných situácií a konfliktov.

Program je obsiahnutý v 50 hodinách aktívnej práce zameranej na jednotlivé témy.  Spoločné online stretnutia sú doplnené samostatnými sebapoznávacími a sebarozvojovými aktivitami tak, aby absolventi programu získali príležitosť na reflexiu a skutočnú aplikáciu získaných poznatkov do praxe. Zároveň budú takto podporovaní počas nadobúdania nových kompetencií a sprevádzaní pri príprave portfólia. Účastníci budú mať taktiež možnosť individuálnej konzultácie s lektorkou. Program je pripravený tak, aby cez pozitívne vzťahy medzi účastníkmi a školiteľmi vytvoril bezpečné prostredie pre rozvoj pedagógov.  

CIELE VZDELÁVANIA:

  • Inovatívnym prístupom, s využitím sebareflexie a zážitkového učenia, prehĺbiť znalosti z oblasti duševnej pohody, vývinovej a sociálnej psychológie, ktoré sú potrebné pre úspešnú prácu v škole.
  • Formou interakcie inovovať a zdokonaľovať profesijné kompetencie v riešení a v prevencií vzniku konfliktných situácií s dôrazom na duševné zdravie v školskom prostredí.
  • Preniesť najnovšie poznatky a skúsenosti z didaktiky a psychológie do vzdelávacieho procesu cez rozšírenie vedomostí a podporu zdravej a efektívnej komunikácie a rozvoj emocionálnej inteligencie pri práci so žiakmi.
  • Rozvíjať sociálno-komunikačné schopnosti pedagogických pracovníkov a cez aktívne trénovanie ich aplikácie v praxi prispieť k zlepšeniu celkového pocitu pohody na škole.
  • Osvojenie si inovatívnych metód sebarozvoja v oblasti emocionálnej inteligencie, pre zlepšenie pocitu vlastnej spokojnosti v práci.

PROFIL ABSOLVENTA:

Zlepšenie interakcie so študentami

  • Zručnosti v oblasti identifikácie individuálnych potrieb a vývinových charakteristík žiakov.
  • Lepšie porozumenie a zhodnotenie psychologických a sociálnych faktorov ovplyvňujúcich učenie sa žiakov.
  • Aplikovanie metód a prístupov prispievajúcich k individuálnemu napredovaniu a úspechu žiakov.

Kontinuálny samostatný rozvoj

  • Rozšírenie vedomostí o metódach sebarozvoja a využívanie sebareflexie pre osobnostný a profesionálny rast.

Interakcia v skupine alebo triede

  • Osvojenie si stratégii v predchádzaní a prípadnom riešení konfliktov v triede s dôrazom na starostlivosť o duševné zdravie.
  • Schopnosť využiť prvky mediácie, koučingu a mentoringu na podporu efektívnej komunikácie a rozvoja emočnej inteligencie v triede.
  • Využívanie interakcie so žiakmi a kolegami pre prehĺbenie emocionálnej inteligencie, a vedieť tak pozitívne ovplyvniť rozvoj sociálno-komunikačných kompetencií študentov aj pedagogických zamestnancov .

Osnova vzdelávania

DátumČasNázov témyForma
24.1.202515:00 – 18:00Úvodné stretnutieonline stretnutie
25.1.20259:00 – 16:00Sebapoznaniespoločné online stretnutie + samostatná práca na zadaných úlohách
8.2.20259:00 – 16:00Ja v kontexte školského prostrediaspoločné online stretnutie + samostatná práca na zadaných úlohách
22.2.20259:00 – 16:00Moje zdroje na ceste k duševnej pohodespoločné online stretnutie + samostatná práca na zadaných úlohách
8.3.20259:00 – 16:00Sebarozvoj a zvládanie náročných situáciíspoločné online stretnutie + samostatná práca na zadaných úlohách
22.3.20259:00 – 14:00Záverečné stretnutieonline stretnutie + hodnotenie

Lektor podujatia

MA, Lenka Janík Blašková, PhD., CPsychol.
Lenka je psychologička, výchovná poradkyňa a lektorka. V zahraničí pôsobila ako vysokoškolská pedagogička a výskumníčka na univerzite v Cambridge a v Exeteri. Vyštudovala odbor psychológia vzdelávania na Univerzite v Cambridge, výchovné poradenstvo na University College Cork, vzťahy s verejnosťou a obchodný manažment na Cork Institute of Technology a City University of Seattle. Na Slovensku vedie výskum o osobnostnom a sociálnom rozvoji učiteľov, v spolupráci s ktorými pripravila a otestovala školiaci program založený na zážitkovom učení. Aktuálne skúma ako zavádzanie nových zručností do učiteľskej praxe môže zlepšiť duševnú pohodu na školách. Zaujíma sa o témy vzťahov, duševného zdravia, sebarozvoja, a sociálnej inklúzie.

Ing. Adela Kasalová
Adela je mediátorka, venujúca sa firemnej mediácii, riešeniu konfliktov a starostlivosti o zamestnancov vo firemnom prostredí. Vyštudovala ekonómiu, absolvovala vzdelávanie v oblasti psychológie so zameraním na rozvoj zručností v práci s jednotlivcami a skupinami. Je koučkou a konzultantkou psychometrických nájstrojov.

Mgr. Bc. Zuzana Raková
Zuzana vyštudovala špeciálnu pedagogiku a ukončuje štúdium psychológie. Pôsobila ako učiteľka na škole pre žiakov s intelektovým nadaním, a tiež ako poradkyňa na internetovej poradni IPčko. V súčasnosti sa venuje predovšetkým aplikácií psychologických poznatkov do každodenného života u rôznych vekových skupín, a tiež vzdelávaniu a rozvoju učiteľov.

Mapa miesta podujatia

Lifestarter
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.