Skip to content

Prebuď svojich žiakov! [Inovačné vzdelávanie]

1
00
dní
00
hodín
00
minút
00
sekúnd
Podujatie sa už uskutočnilo.

O podujatí

NÁZOV PROGRAMU: Aktivizácia žiakov prostredníctvom neformálneho vzdelávania

CHARAKTERISTIKA PROGRAMU:

Tento vzdelávací program je zameraný na podporu a rozvoj schopností pedagógov využívať metódy neformálneho vzdelávania pri práci so žiakmi. Neformálne vzdelávanie predstavuje prístup, ktorý sa líši od tradičného formálneho vzdelávania, tým, že kladie dôraz na aktívne učenie prostredníctvom skúseností, spolupráce, kreativity a praktických aktivít. Tento program má za cieľ vybaviť pedagógov metódami a technikami, ktoré im umožnia zapojiť žiakov do procesu učenia sa aktívnejším a interaktívnejším spôsobom. Pedagógovia budú mať príležitosť rozvíjať svoje didaktické schopnosti a oboznámiť sa s rôznymi formami neformálneho vzdelávania, ktoré môžu byť úspešne integrované do bežného školského prostredia.

CIELE VZDELÁVANIA:

  • Porozumieť základným princípom a teóriám neformálneho vzdelávania.
  • Naučiť sa používať rôzne aktivizačné metódy ako sú projektové vyučovanie, hry, simulácie, diskusie a skupinové práce.
  • Rozvíjať schopnosť viesť interaktívne a participatívne aktivity, ktoré podporujú kritické myslenie, tvorivosť a spoluprácu medzi žiakmi.
  • Naučiť sa integrovať neformálne vzdelávacie techniky do rôznych predmetov a školských aktivít.
  • Rozvíjať spôsobilosť vytvárať učebné prostredie, ktoré podporuje aktívnu účasť žiakov a ich vnútornú motiváciu k učeniu.

PROFIL ABSOLVENTA:

Absolvent vzdelávacieho programu „Aktivizácia žiakov prostredníctvom neformálneho vzdelávania“ je kompetentný pedagóg, ktorý je pripravený efektívne zapojiť neformálne vzdelávacie metódy do svojej každodennej praxe s cieľom zvýšiť motiváciu a aktívnu účasť žiakov v procese učenia. Jeho profil je charakterizovaný nasledujúcimi kompetenciami a vlastnosťami:

  • Absolvent má znalosti o princípoch, metódach a technikách neformálneho vzdelávania.
  • Je schopný identifikovať situácie, kde je vhodné aplikovať neformálne vzdelávanie na dosiahnutie optimálnych výsledkov v učení žiakov.
  • Absolvent ovláda rôzne aktivizačné metódy, ako sú projektové vyučovanie, hry, simulácie, diskusie, a skupinové práce, a vie ich efektívne implementovať do výučby.
  • Dokáže vytvárať a realizovať učebné plány, ktoré zahŕňajú neformálne vzdelávacie aktivity a podporujú rozvoj kľúčových kompetencií žiakov.
  • Dokáže integrovať moderné technológie a rôzne multimediálne nástroje do neformálnych vzdelávacích aktivít, čím zvyšuje ich atraktivitu a efektívnosť.
  • Je otvorený experimentovaniu s novými vzdelávacími metódami a ochotný reflektovať a prispôsobovať svoje prístupy na základe skúseností a spätnej väzby.
  • Prejavuje záujem o inovácie vo vzdelávaní a je pripravený prispievať k zlepšovaniu kvality vzdelávacieho procesu na svojej škole či v širšej komunite.

Osnova vzdelávania

TermínČas začiatkuPočet hodínNázov workshopu
25.10. 20249:005Komenský mal pravdu: Škola (môže byť) hrou
29.10. 202415:002 (online)Poznáme sa? Stret učiteľov s generáciou Z
12.11. 202415:002 (online)Ako sa učiť menej a vedieť viac ?
19.11.20249:005Gamifikácia vyučovania
Práca na domaDištančne1
6.12.202415:003Tímová práca
7.12.20249:005Kreativita a inovácie
9.1.202415:002 (online)Storytelling vo vzdelávaní
Práca na domaDištančne1
13.-15.1.20259:005Učiteľ na javisku
28.1.202515:003Metódy NV pre rozvoj kritického myslenia
1.2.20259:005Neformálne vzdelávanie podporujúce podnikavosť
11.2.202415:002 (online)Aktivizačné digitálne technológie
13.2.202415:003Verbálna a neverbálna komunikácia a improvizácia pri neformálno-vzdelávacích aktivitách
14.2.20249:005Neformálne vzdelávanie v kontexte duševného zdravia a vzťahov
Práca na domaDištančne1

Lektor podujatia

Mgr. Michal Koricina, PhD., garant programu inovačného vzdelávania
Michal vyštudoval andragogiku na Pedagogickej fakulte Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. Založil občianske združenie Lifestarter, v rámci ktorého spolu s tímom pomáha ľuďom získavať nové zručnosti, najmä v oblasti digitálnych technológií a neformálneho vzdelávania. Je autorom projektu Učiaca sa Trnava, vďaka ktorému sa Mesto Trnava, ako prvé na Slovensku, stalo členom Globálnej siete učiacich sa miest UNESCO. Michal verí, že učenie má zmysel v každom veku a že môže byť zábavné a zážitkové.

Ing. Adela Kasalová
Adela je mediátorka, venujúca sa firemnej mediácii, riešeniu konfliktov a starostlivosti o zamestnancov vo firemnom prostredí. Vyštudovala ekonómiu, absolvovala vzdelávanie v oblasti psychológie so zameraním na rozvoj zručností v práci s jednotlivcami a skupinami. Je koučkou a konzultantkou psychometrických nájstrojov.

Mgr. Bc. Zuzana Raková
Zuzana vyštudovala špeciálnu pedagogiku a ukončuje štúdium psychológie. Pôsobila ako učiteľka na škole pre žiakov s intelektovým nadaním, a tiež ako poradkyňa na internetovej poradni IPčko. V súčasnosti sa venuje predovšetkým aplikácií psychologických poznatkov do každodenného života u rôznych vekových skupín, a tiež vzdelávaniu a rozvoju učiteľov.

Mapa miesta podujatia